Avatar uživatele
df

Když spojím dva čtverce čárami tak, že z toho vznikne trojrozměrná krychle, tak kolik čtverců vznikne?

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Filip84 před 203 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

šest

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
aliendrone

Uvážlis, že se ti to ani nemusí povést? 😉
Bez ohledu na možnosti topologických bejkáren stačí, aby ty tvé čtverce neměly shodnou délku strany. 😉

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Tonda Káňa

Šest ne, vzniknou čtyři. Protože dva čtverce již existují…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Filip84

Hmm, ars logica, mater philosophiae; zde jde o logiku výrokovou: jestliže je úloha zadána tak, že spojením dvou čtverců čárami musí vzniknout trojrozměrná krychle, e ratione z toho vyplývá prima facie, že oba čtverce musí být rozměrů totožných; nebyly-li by čtverce rozměrů totožných, vznikl by z toho:

  • kolmý hranol,
  • kvádr nebo
  • komolý jehlan.

Druhy (modely) těles se, snad, také učí na základní škole, ne, „hlavouni“? 🙄🙈🤓

Spojím-li dva čtverce tak, aby z nich vznikla krychle, pak každá krychle má šest vnějších čtverců, další dva jsou (pomyslně) vepsány uvnitř (křižují se).

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

To záleží. Pokud to bude na papíře, tak tam budeš mít pořád jen ty původní dva. Ty ostatní boudou nakreslené jako kosočtverce nebo kosodelníky.

Pokud to budeš mít opravdu v prostoru, tak vzniknou další čtyři čtvercové stěny, tj. 2 původní podstavy a 4 nové stěny, všechno čtverce.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
EKSOT123

Dotaz je o paradoxu matematiky, ale nic takového se zde nekoná. Spojit zde nemá NIC SPOLEČNÉHO se sčítáním. To bychom pak mohli sčítáním nazvat kdeco, třeba když jedno zvíře sežere druhé, atd. Taky nemusel vzniknout žádný nový čtverec, nebo dokonce 1 ubýt, kdyby se spojily jinak. V tomto ideálním případě tedy vznikly 4, resp. 6. Filip má pravdu, že 1+1=2, ale ty jeho záhadné křížící se vnitřní čtverce si tam nějak neumím představit. Tedy pokud to má být opravdu čtverec a ne obdélník. Ačkoliv vnitřních čtverců by se tam našlo nekonečně, klidně i všelijak se křížících.

Avatar uživatele
df

Aliendrone: dobrý pokus 🫤. Dejme tomu, že to udělá počitačový program.

Avatar uživatele
aliendrone

df>>> Ani počítačový program to nezmákne, pokud ty čtverce budou mit různou délkou strany, víš? Nebo jsi už viděl KRYCHLI se stěnami různých obsahů, muehehehe? 😉 😂 😂

Avatar uživatele
Filip84

aliendrone: Sorry, ale to je věc výrokové logiky: jestliže zadá, že spojením dvou čtverců musí vzniknout trojrozměrná krychle, vyplývá z toho ipso facto, že čtverce musí být shodných rozměrů, protože nebyly-li by stejných rozměrů, nemohla by z toho vzniknout trojrozměrná krychle (argumentum e contrario).

Avatar uživatele
df

Aliendrone: jsi kokot, nebo to jen hraješ?

Avatar uživatele
Filip84

df: Jednostranně vzdělán.

Avatar uživatele
aliendrone

df>>> Pro tebe i Národní divadlo brouku! 😂

Avatar uživatele
Tonda Káňa

Na druhou stranu, pokud to zadání zní tak, že pokud ty čtverce spojíme a vznikne z toho krychle, tak z toho plyne, že ty čtverce jsou shodné…

Avatar uživatele
df

Drap: souhlasíš tedy, že 1+1=6?

Avatar uživatele
Filip84

df: Takhle to ale nefunguje! 😅🙈

Musíš všemu, co chceš sčítat, přiřadit nějakou hodnotu. Bude-li hodnotou čtverec, bude to 1+1+1+1+1+1+1+1=8. Bude-li hodnotou vnitřní čtverec, bude to 1+1=2 a bude-li hodnotou vnější čtverec, bude to 1+1+1+1+1+1=6.

Máš to podobné, jako jedna hruška a jedno jabko. Je-li hodnotou „kus ovoce“, je to 1+1=2. Bude-li hodnotou jedna hruška, bude to 1+0=1 a bude-li hodnotou jedno jabko, bude to 0+1=1.

Tohle ale není „problém“ mathematiky! 😅

Avatar uživatele
Filip84

Nehledě na to, že si odpovídáš už v zadání otázky:

  • máš dva čtverce, tj. čtverec 1 a čtverec 1, no a 1+1=2.

Vytvoříš novou skutečnost: propojíš dva čtverce čárami tak, že z nich vznikne krychle:

  • máš dva původní čtverce, tj. čtverec 1 a čtverec 1, tj. 1+1=2, a k tomu jsi tím, že jsi spojil dva čtverce (čtyřmi) čárami a vytvořil jsi krychli, vytvořil čtyři čtverce na vnějším plášti, tj. čtverec 1, čtverec 1, čtverec 1 a čtverec 1, tj. 1+1+1+1=4+2=6­=1+1+1+1+1+1=1×6=6×1, a k tomu další dva čtverce (křížící se) uvnitř, tj. čtverec 1 a čtverec 1, tj. 1+1=2+6=8=6+2­=1+1+1+1+1+1+1+1=2×4=4×2­=1×8, třeba.

Nemůže, tedy, být 1+1=6 pravdou, protože v době, kdy jsi měl jen ty dva čtverce, aniž bys tím, že je spojíš čárami, vytvořil krychli, si měl pouze čtverec 1 a čtverec 1, tj. měl jsi 1+1=2 čtverce, nikoli 1+1=6 čtverců.

Avatar uživatele
Tonda Káňa

Ne, jedná se o tzv. první stupeň abstrakce, kdy nám místo zápisu „1 strana + 1 strana = 2 strany“ stačí pouze „1+1 = 2“, to slovíčko „strana“ si tam dávat nemusíme, protože jsme provedli danou abstrakci, je nám jasné, co ta čísla reprezentují.

Toto umí děti již na základní škole, téměř všechny. Je smutné (pokud to myslíš vážně), že to nechápeš. Ale co taky čekat od pomatených ezošarlatánů a trollů…

Nový příspěvek