Odpověděl/a – 18.únor 0:51
Není k tomu žádný rozumný důvod. Povinná školní docházka je opodstatněná. Základní vzdělání a určitý věkový limit (pro práci). Děti nemusí pracovat, musí se vzdělávat. Mladiství – dospělí už se nemusí vzdělávat na vyšší úrovni. Hlavní je, ať jsou gramotní, mají základní znalosti a přehled o světě a možnostech.
Důležití jsou pak pracující lidi, ne studující, ale jinak nečinní. Pokud chtějí ve vzdělávání pokračovat je zde svobodná volba a stát to v ČR bohatě podporuje (s výhodami) až do věku 26 let. Takže kdo chce, může. Ale není k tomu žádný důvod a dokonce to ani není reálná výhoda.
Povinnost základního vzdělání, totizž povinné docházky do 15 let je nutná. Pak by byla dětská práce a negramotní lidé. Další nutnost už zde není. Je zde svoboda, možnost výběru a záoveň podpora ze strany státu. Víc není třeba.
Někteří lidé jsou vzdělanější, jiní ne. Někteří mají ZŠ,
někteří jsou vyučení, další mají maturitu, jiní pokračují ve studiu
na vysokých školách a univerzitách. A je to tak dobře. Bylo by víc než
hloupé neřídit povinné středoškolské vzdělání nebo nedej bože
vysokoškolské. Bylo by to na škodu. Ona diverzita dosaženého vzdělání a
svobodná volba jsou výhodné.
Jsou i země, které mají nadbytek vysokoškoláků, se kterými si nemají co
počít a z nichž mnozí se nemají jak uplatnit (omezené možnosti
zaměstnání v oborech, které odpovídají jejich kvalifikaci). Zase je
třeba nouze o dělníky, řemeslníky a lidi vykonávající rutinní fyzickou
práci za nižší plat.
Odpověděl/a – 18.únor 1:05
Není k tomu žádný rozumný důvod. Povinná školní docházka je opodstatněná. Základní vzdělání, právo na něj a věková hranice (pro práci). Děti nemusí pracovat, musí se vzdělávat. Mladiství – čerstvě dospělí už se nemusí vzdělávat na vyšší úrovni. Hlavní je, ať jsou gramotní, mají základní znalosti a přehled o světě a možnostech.
Důležití jsou pak pracující lidi, ne studující, ale jinak nečinní. Pokud chtějí ve vzdělávání pokračovat, je zde svobodná volba a stát to v ČR vstřícně podporuje (s výhodami) až do věku 26 let. Takže kdo chce, může. Ale není k tomu důvod a dokonce to není reálná výhoda.
Stejně na střední školu většina jde. I když jí všichni nedokončí.
Než povinné nařízení je lepší motivace, společenský „nátlak“ a
poptávka. Žádající si jisté schopnosti nebo dovednosti pro odpovídající
ohodnocení.
Při současném vzdělávacím systému je to stejně jedno. Škola není
zárukou úspěchu. Ani v práci, ani v životě.
Každý nemusí být vzdělaný a mít nejprestižnější tituly. Jak by
společnost vypadala, kdyby byl každý právníkem? Kdo by vykonával všechny
ostatní práce i ty „podřadné“, na kterých záleží neméně než na
těch váženějších?
Povinnost základního vzdělání, totiž povinné docházky do 15 let je nutná. Jinak by byla dětská práce a negramotní lidé. Další nutnost už zde není. Je zde svoboda, možnost výběru a záoveň podpora ze strany státu. Víc není třeba. Devět let socializace a vstřebávání znalostí z několika předmětů je dostačující pro život. Co s ním pak udělá jednotlivec je na něm, Profesně i jinak. Může se vzdělávat jak sám uzná za vhodné, pokud bude chtít. Veřejně i soukromě.
Někteří lidé jsou vzdělanější, jiní ne. Někteří mají ZŠ,
někteří jsou vyučení, další mají maturitu, jiní pokračují ve studiu
na vysokých školách a univerzitách. A je to tak dobře. Bylo by víc než
hloupé nařídit povinné středoškolské vzdělání nebo nedej bože
vysokoškolské. Bylo by to na škodu. Ona diverzita dosaženého vzdělání a
svobodná volba jsou výhodné. Rozmanitost v kvalifikaci není špatná, ale
dobrá. „Nekvalifikovaný“ pracant se též hodí na konkrétní druhy
práce a odpovídá jeho vzdělání. Přestože jeho vzdělání neodpovídá
za jeho život. Klidně to může být zajištěný podnikatel, investor nebo
klíčový zaměstnanec navzdory jeho nedostatkům ve vzdělání.
Jsou i země, které mají nadbytek vysokoškoláků, se kterými si nemají co
počít a z nichž mnozí se nemají jak uplatnit (omezené možnosti
zaměstnání v oborech, které odpovídají jejich kvalifikaci). Zase je
třeba nouze o dělníky, řemeslníky a lidi vykonávající rutinní fyzickou
práci za nižší plat, kde není potřeba vyšší kvalifikace.